روکش حرارتی یا هیت شرینک برای چه مواردی استفاده می شود؟  طور کلی، لوله های انقباض حرارتی یک عنصر رایج در اکثر تنظیمات الکتریکی است که اجزای الکتریکی را از عوامل خارجی مانند رطوبت، گرد و غبار، سایش و اجسام تیز عایق می کند که در غیر این صورت ممکن است به سیم ها و اجزای الکتریکی آسیب برساند . این نوع آسیب در نهایت منجر به شورت و خرابی می شود.فرآیند انقباض روکش حرارتی چیست؟” لوله های انقباض حرارتی و اشکال قالب گیری شده با حرارت شرینک
انقباض حرارتی به این معناست: فرآیند اعمال گرما، به عنوان مثال با استفاده از تفنگ حرارتی الکتریکی یا گازی، برای کوچک کردن لوله‌ها یا اشکال پلاستیکی منبسط شده به اندازه اصلی آن . در این رابطه بین بعد بازیافت شده (اندازه اصلی) و بعد عرضه شده (اندازه گسترش یافته) تمایز قائل می شود.

روکش حرارتی یا هیت شرینک چقدر گرم می شود؟”

اندازه آن کاهش می یابد لوله انقباض حرارتی، (اغلب فقط به نام هیت شرینک) یک آستین لاستیکی است که در تماس با گرما، به ویژه دمای حدود 90 درجه سانتیگراد، (حدود 200 درجه فارنهایت) . هنگامی که آن را کوچک می کند، در تلاش برای مهر و موم شدن دائمی هر چیزی که پوشانده است، منقبض می شود

هیت شرینک برای کابل های برق چیست؟

غلاف حرارتی برای عایق کاری و محافظت از سیم ها استفاده می شود و با ایجاد یک درزگیر پلاستیکی دائمی، مقاومت در برابر سایش و شرایط آب و هوایی را ایجاد می کند . این لوله همچنین ضد حریق است و برای نصب آسان می توان آن را به اندازه برش داد.

چه کسانی از هیت شرینک استفاده می کنند؟

انقباض حرارتی بیشتر در صنعت برق استفاده می شود . برخی از محبوب ترین کاربردهای لوله های انقباض حرارتی عبارتند از: روکش کابل. پوشش روی پروب های دما

آیا هیت شرینک ضد آب است؟

بله، اکثر لوله های هیت شرینک ضد آب هستند و همچنین در برابر سایر رطوبت و حتی مایعات بالقوه خورنده محافظت می کنند.

آیا می توانید آلومینیوم را با روکش حراراتی یا هیت شرینک کنید؟

انقباض آلومینیوم: بله، می توان آن را انجام داد
فقط مراقب باشید که حرارت خود را کنترل کنید زیرا آلومینیوم با گرم شدن تغییر رنگ نمی دهد. به همین دلیل، باید دمای سطح را با مداد شمعی بررسی کنید. در دمای 550 درجه فارنهایت، می‌توانید آلومینیوم را بدون تأثیر بر مزاج یا سختی منقبض کنید. آیا روکش حرارتی یا هیت شرینک قابل اشتعال است؟

در صورت گرم شدن بیش از حد، لوله های انقباض حرارتی می توانند مانند هر پلاستیک دیگر ذوب شوند، بسوزند یا آتش بگیرند. برخی از انواع هیت شرینک حاوی لایه ای از چسب ترموپلاستیک در داخل هستند تا به ایجاد آب بندی خوب و چسبندگی بهتر کمک کنند، در حالی که برخی دیگر به اصطکاک ناشی از مواد کاملاً منطبق وابسته هستند.

ضخامت روکش حرارتی یا هیت شرینک چقدر است؟

لوله هیت شرینک دیواره متوسط ​​دارای ضخامت دیواره بین 1.6 تا 3 میلی متر است . با ضخامت دیواره از 3.2 تا 4.7 میلی متر پس از جمع شدن، این نوع دیوار ضخیم ترین است

انقباض حرارتی چقدر طول می کشد؟

دارای دوره ماندگاری اولیه 1 تا 5 سال (بسته به نوع ماده) و دمای نگهداری 18-35 درجه سانتیگراد (65-95 درجه فارنهایت) هستند که توسط استاندارد مشخص شده است. عمر مفید اولیه حداکثر تا 12 سال افزایش می یابد.

جنس پلاستیک هیت شرینک چیست؟ روکش انقباض حرارتی که اغلب با فیلم استرچ اشتباه گرفته می شود، شامل طیف گسترده ای از مواد پلاستیکی است که پس از اعمال گرما برای جمع شدن طراحی شده اند . پلاستیک های معمولی مورد استفاده پلی اولفین، پی وی سی، پلی اتیلن و پلی پروپیلن هستند.

روش استفاده از روکش حرارتی

استفاده از روکش حرارتی برای عایق‌بندی :

آماده‌سازی محل مورد نیاز: قبل از شروع به استفاده از روکش حرارتی، محل مورد نیاز را به دقت آماده کنید. اطمینان حاصل کنید که سطح تمیز و خشک باشد و هیچ مواد آلوده‌کننده یا آلاینده‌ای بر روی آن نباشد.
انتخاب و قطعه‌بندی روکش حرارتی: روکش حرارتی مورد نیاز را انتخاب کنید. اندازه و نوع روکش حرارتی باید با محل کاربرد و نیازهای شما هماهنگ باشد.
قطعه‌بندی و برش روکش حرارتی: روکش حرارتی را به اندازه مورد نیاز ببرید. در صورتی که نیاز به شکل‌بندی خاصی دارید، آن را با ابزار مناسب قطعه‌بندی کنید.
نصب روکش حرارتی:
قطعه روکش حرارتی را بر روی محل مورد نیاز قرار دهید.
اگر روکش دو لایه دارد، لایه خارجی را با استفاده از سشوار حرارتی یا منبع گرمایی مشابه به دور آن اعمال کنید.
به مرور حرارت به روکش اعمال کرده و آن را به دور محل مورد نیاز جمع کنید. توجه داشته باشید که روکش به دور اجسام به صورت محکم و یکنواخت جمع شود.
اگر از روکش حرارتی دو لایه استفاده می‌کنید، لایه داخلی را با گرمای متوسط تا زمانی که به دور محل مورد نیاز جمع شود اعمال کنید.
سر نهایی دادن به نصب: پس از اعمال حرارت، اطمینان حاصل کنید که روکش به صورت محکم به محل نصب چسبیده و هیچ ترک یا خرابی وجود ندارد.
بررسی نهایی: محل نصب روکش حرارتی را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که همه چیز به درستی انجام شده است و هیچ عیب و نقصی وجود ندارد.

روکش حرارتی به عنوان یک روش موثر برای عایق‌بندی، حفاظت از اجسام، جلوگیری از خرابی و تعمیرات، و حتی افزایش دوام و کارایی اجسام در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد